01-08-2014, Loading...
collapse

* User Info

* Nu Online

• Punt gasten: 11
  • Punt verborgen: 0
  • Punt leden: 0

Er zijn geen leden online

* Shout It!

Verversen Geschiedenis
  • SimBox.NL: sooo, wat is het stil hiero...  8) iedereen op vakantie?
    24-07-2014, 05:47:00
  • CCP: Zijn er ook taxibedrijven die winkelwagenmuntjes hebben/weggeven? Neem dan contact op met CCP... :thumb:
    23-03-2014, 01:36:03
  • CCP: Je kan merken dat het mooi weer is, want dan is het hier altijd rustig....  8)
    16-03-2014, 18:11:09
  • CCP: Prettige Carnaval!  :nc:
    02-03-2014, 22:18:00
  • CCP: @dreNL: Deze Shout It en dit forum zijn niet bedoeld voor reclameboodschappen. Deze berichten zijn daarom verwijderd.
    30-01-2014, 17:35:56
  • CCP: Zoals het in A'dam gaat, gaat het nergens.... dat is altijd al zo geweest... :devil:
    14-12-2013, 22:42:55
  • dreNL: In Amsterdam moet iedere vervoerder bij een TTO aangesloten zijn. hebben heel veel vof jes een probleem mee. Speelt dit ook in andere gemeenten in NL?
    01-12-2013, 16:00:35
  • CCP: En anders is de rechtsbijstand een optie....
    30-10-2013, 00:11:57
  • CCP: Tja, je kan contact opnemen met je vakbond.....
    30-10-2013, 00:11:44
  • a.s.63: kan iemand mij vertellen hoe ik Klomp leerlingenvervoer ertoe kan bewegen mij de rest van salaris en vakantiegeld uit te betalen? Krijg nog geld van 3 maanden terug, maar volgens hen is alles in orde!!!
    20-10-2013, 13:11:28
  • CCP: Ik niet.....  :sp:
    01-09-2013, 00:15:42
  • Elcamino: iemand nog iets gehoort over het afschaffing van de ondernemingsdiploma?
    21-08-2013, 19:45:18
  • CCP: Neem eens contact op met je vakbond om te kijken wat die kunnen doen voor je.....
    08-08-2013, 13:27:37
  • cabiie: weet iemand waar ik terecht kan met een klacht over slechte taxibusjes waar ik op moet rijden werkgever geeft hier geen gehoor aan
    30-07-2013, 19:23:23
  • CCP: Stuur eens een berichtje naar Netweblady...
    11-04-2013, 18:25:06
  • Sal: Iemand nog tweedehands taxibord, taximeter, printer of andere benodigdheden te koop voor een nieuwe taxichauffeur?
    08-04-2013, 14:08:19
  • dikke_leo: Nadat ze het gigantisch hebben laten afweten met naleving CAO is Taxi Apeldoorn nu  failliet , Ja de BV is failliet. De VOF gaat straks rustig verder..
    02-03-2013, 00:43:12
  • dikke_leo: Laat Willemsendekoning en de provincie Gelderland weten dat het anders moet. De openbare aanbestedingen brengen niet veel goeds voor werknemers en klanten. Teken daarom voor 1 april onderstaande petitie.
    27-02-2013, 00:14:10
  • CCP: wenst u (HIK) een zeer prettig carnaval! Vergeet niet op tijd (HIK) de taxi te bestellen... ::)
    10-02-2013, 19:34:52
  • Taxi Breda: Er staan regelmatig taxi opleidingen op vakantieveilingen.nl
    24-10-2012, 18:46:32

Poll

Welke uitspraak over het handelen bij een ongeval is het meest juist ?

Een gewonde behandelt u altijd tot er een hulpdienst arriveert.
2 (40%)
Als U de hulpdienst waarschuwt, is het van belang of de politie,ambulance of de brandweer nodig heeft.
2 (40%)
U behandelt alleen een gewonde als er sprake is van levenbedreigende situatie.
1 (20%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 15-05-2007, 19:31:33

vragen bij het examen  (gelezen 3380 keer)

Offline Chauffeurtje

• *
  • Groentje
    • Mijn Afbeeldingen
vragen bij het examen
« Gepost op: 16-03-2007, 12:33:20 »

Hallo ik ben Will 37 jaar en kom uit Gronigen

Ik leg bij jullie de volgende vraag neer omdat ik van mening verschil ben met mijn opleider.

Vraag 1
Welke uitspraak over het handelen is bij een ongeval is het juist ?

A: Een gewonde behandeld u altijd tot er een hulpdienst arriveerd
B: Als U de hulpdienst waarschuwt, is het van belang of de politie,ambulance of de brandweer nodig heeft.
C: U behandeld alleen een gewonde als er sprake is van levenbedreigende situatie.

Nu zegt mijn opleider dat Antwoord C goed is. Ik van mening dat antwoord B goed is omdat er namelijk niet in de vraagstelling iets staat over gewonden.

Offline neel

• Chauffeur
  • Rust!
    • Mijn Afbeeldingen
Re: vragen bij het examen
« Reactie #1 Gepost op: 16-03-2007, 14:36:07 »
Ja mits er sprake is van een levensbedreigende situatie eerst 112 bellen en zeggen wat je nodig hebt bv auto in het water de brandweer en niet de ambulance, die komt toch wel met de brandweer mee.
Stel je voor dat ze rugletsel hebben dan kan je meer kwaad doen dan goed, alleen bij ademnood ofgeen adem en hartslag vragen of iemand 112 belt en wat je nodig hebt  dan reanimeren(als je dat kan)
Bij geen gewonden kan je misschien optreden als getuige mits je het ongeval gezien hebt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Bijna iedereen kan horen maar weinig mensen luisteren.

Offline xenovanis

• *
  • Hero Member
    • Taxibalk.net
    • Mijn Afbeeldingen
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2007, 14:50:53 »
Hallo Will, allereerst van harte welkom op Taxibalk.net :)

Ik geloof toch echt niet dat het antwoord C is; dit zou alleen opgaan voor mensen met een geldig EHBO diploma en zelfs die zijn nog aan regels gebonden..
Ik ga met je mee voor antwoord B.

Als je een second opinion wil hebben van een andere opleider, kan ik je van harte aanraden om je vraag hier ook te stellen:
http://forum.taxichauffeursopleiding.nl/index.php
« Laatst bewerkt op: 16-03-2007, 14:57:51 door xenovanis »

Offline CCP

• *
  • Hero Member
  • WK Team
  • Duivels goed!
    • Taxiklacht.net
    • Mijn Afbeeldingen
« Reactie #3 Gepost op: 16-03-2007, 19:29:42 »
Ik vind het een goede vraag, en heb de poll even veranderd, zodat iedereen nu ook weet waar die op kan stemmen. Gedurende 60 dagen kan er gestemd worden. Doordat ik de poll heb veranderd kan ik echter zelf niet stemmen, maar mijn stem is antwoord C (misschien dat Xenovanis die kan toevoegen).

Verder wil ik je (naast het advies van Xenovanis) ook de tip meegeven om eens te kijken door wie het examen is gemaakt en ook contact op te nemen met de maker van het examen en daar de situatie voorleggen.

Ik vind de vraag namelijk onduidelijk (staat er 'het juiste' of 'het meest juist'? ) en laat dus duidelijk ruimte voor een eigen leeswijze, terwijl examenvragen gewoon duidelijk moeten zijn.

Persoonlijk neig ik toch naar antwoord C, want de vraag geeft duidelijk aan dat er sprake is van een ongeval (ongeacht het type en/of de ernst van het ongeval). Antwoord B is juist, maar ik denk dat antwoord C juister is.

Alleen in levensbedreigende situaties mag je ingrijpen (eerste les van de EHBO). Dat is ook de enige situatie dat je als EHBO-er een slachtoffer mag verplaatsen. In alle andere gevallen dien je op de plaats van het ongeval te blijven en voor een stabiele toestand van het slachtoffer te zorgen.

Het tweede wat ik leerde in les 1 van de EHBO-cursus (enkele jaren geleden inmiddels) was, dat als er omstanders zijn, je iemand opdracht moet geven om 112 te bellen en dat je duidelijk moet aangeven wat die persoon moet zeggen/vragen, zodat er zo efficient mogelijk gehandeld kan worden door de diverse diensten (politie/ambulance/brandweer).

Ik ga dus toch voor antwoord C (met de ontbrekende uitleg die de rij-instructeur had moeten geven).

:devil: Je hoeft niet gek te zijn om taxichauffeur te zijn, maar het helpt wel... :devil:

Offline xenovanis

• *
  • Hero Member
    • Taxibalk.net
    • Mijn Afbeeldingen
« Reactie #4 Gepost op: 16-03-2007, 23:10:11 »
Alleen in levensbedreigende situaties mag je ingrijpen (eerste les van de EHBO). Dat is ook de enige situatie dat je als EHBO-er een slachtoffer mag verplaatsen. In alle andere gevallen dien je op de plaats van het ongeval te blijven en voor een stabiele toestand van het slachtoffer te zorgen.

Het tweede wat ik leerde in les 1 van de EHBO-cursus (enkele jaren geleden inmiddels) was, dat als er omstanders zijn, je iemand opdracht moet geven om 112 te bellen en dat je duidelijk moet aangeven wat die persoon moet zeggen/vragen, zodat er zo efficient mogelijk gehandeld kan worden door de diverse diensten (politie/ambulance/brandweer).

Dit gaat op voor mensen met een EHBO-diploma, maar er zijn genoeg chauffeurs zonder EHBO diploma. Hoe weten die mensen hoe ze iemand in een stabiele zijligging moeten leggen, laat staan hoe ze het slachtoffer moeten behandelen? Volgens mij mag alleen een arts mensen behandelen.

Offline judith

• Hero Member
  • S'lands wegen zijn een stuk onveiliger geworden.
    • Mijn Afbeeldingen
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2007, 21:24:07 »
Sorry jongs maar ik heb ehbo en ik heb a gestemd, eerst kijken wat de situatie is en dan behandelen. Als het gaat een ander vragen te bellen en hem doorgeven wat er moet komen, zodat jij door kan gaan met het s.o.
Vaak mag en kan je niet veel doen, maar het geeft wel een lekker gevoel als je iemand kan/mag helpen.

Offline xenovanis

• *
  • Hero Member
    • Taxibalk.net
    • Mijn Afbeeldingen
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2007, 21:26:36 »
Tja, duidelijk, maar nogmaals mijn punt:

We hebben het hier over een examenopgave voor taxichauffeurs en aangezien een ehbp-diploma nog niet verplicht is voor chauffeurs, mag een examenvraag er niet van uitgaan dat iemand ehbo-er is..

Offline CCP

• *
  • Hero Member
  • WK Team
  • Duivels goed!
    • Taxiklacht.net
    • Mijn Afbeeldingen
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2007, 00:52:29 »
We hebben het hier over een examenopgave voor taxichauffeurs en aangezien een ehbp-diploma nog niet verplicht is voor chauffeurs, mag een examenvraag er niet van uitgaan dat iemand ehbo-er is..

Hier ben ik het mee eens... Zo'n vraag had nooit in dat examen mogen zitten.

:devil: Je hoeft niet gek te zijn om taxichauffeur te zijn, maar het helpt wel... :devil:

Tags:

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal